A KCR-be bejegyzett címmel kell rendelkezniük alábbi ingatlanoknak:
· a beépítésre szánt területen fekvő teleknek,
· a beépítésre szánt területen fekvő telken létesített
- épületnek,
- épületen belül található lakásnak,
- önálló, épülethez nem kapcsolódó, építési engedély köteles pincének,
· a beépítésre nem szánt területen fekvő teleknek, ha azon
- épület,
- önálló épülethez nem kapcsolódó, építési engedély köteles pince található,
· annak a telekkel alkotórészi kapcsolatban lévő önálló rendeltetési egységnek, amelynek a címképzésért felelős szerv a cím képzését szükségesnek tartja.
A KCR az alábbi címelemeket tartalmazza:
· településnév,
· postai irányítószám,
· közterületnév,
· közterületjelleg,
· házszám,
· ha azonos házszám alatt egynél több van, a házszámhoz tartozó épülethez rendelt lépcsőház jele,
· ha az épületben vagy a lépcsőházban több szinten találhatók önálló rendeltetési egységek, az épülethez vagy a lépcsőházhoz tartozó szint jele, és
· ha az épület vagy a lépcsőház azonos szintjén több önálló rendeltetési egység van, az önálló rendeltetési egység ajtajának, bejáratának megjelölése.
Új cím képzésére már csak a KCR szabályainak megfelelő módon kerülhet sor. A már meglévő címek felülvizsgálata a központi címregiszter kialakításához szükséges adatellenőrzési feladatokról szóló 216/2014. (VIII. 28.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kell elvégezni és szükség esetén címkezelést (módosítást, törlést) lefolytatni. A valós címadatok megállapításához sor kerül az ingatlan- és lakcímnyilvántartás eddigi adatainak, az ingatlanok tényleges elhelyezkedésének, az ingatlanokon lévő épületek, továbbá az épületeken belül lévő szintek és ajtószámok jele megfelelőségének vizsgálatára, dokumentumok (társasház/lakásszövetkezet döntését rögzítő közgyűlési határozat, alapító okirat, alaprajz, társasház/lakásszövetkezet képviseletére jogosult személy, ingatlan-tulajdonos nyilatkozata, stb.) beszerzésére.
A röszkei címnyilvántartás kezeléséről Röszke Község Jegyzője nevében Bite Sándorné köztisztviselő gondoskodik (címe: Röszkei Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetői irodája, 6758 Röszke, Felszabadulás utca 84. szám, tel.: 62/573-047, email cím: igoszt@roszkenet.hu). A címek változásáról a Hivatal az érintett lakókat, lakóközösségeket értesíti. A címkezeléssel érintett címekről a szolgáltatók és hivatalok, továbbá más érdeklődők Röszke község honlapján www.roszke.hu közzétett valamint a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára kifüggesztett és folyamatosan frissítésre kerülő listából szerezhetnek tudomást.
A költözéssel nem járó címváltozás miatt a lakcímkártyák cseréje ingyenes, a lakcímkártyákat a Csongrád Megyei Kormányhivatal Szegedi Járási Hivatal fogja az érintettek részére kiállítani.
A címek felülvizsgálata megkezdődött, az adatellenőrzés Röszkén több száz címet és ez által lakosság széles körét érinti. A felülvizsgálat az érintettek társasházi közös képviselő/lakásszövetkezet elnökök, ingatlan-tulajdonosok, stb. felülvizsgálatba való bevonása nélkül nem megoldható, ezért ezúton is kérjük a felülvizsgálatba bevonásra kerülők együttműködését, továbbá a Tisztelt Lakosság és a címváltozás által érintettek megértését.
Röszke, 2016. június 10.
Tisztelettel:
Dr. Gácser Tamás
jegyző